Són llibres, documents administratius i legals, textos informatius, pàgines web…adreçats a tothom i en especial a les persones amb dificultats lectores transitòries o permanents.
Ús mostrem algunes de les pautes que ha de seguir un text per ser de Lectura Fàcil:
En relació al contingut:
- Descriure els esdeveniments en ordre cronològic.
- Narrar històries amb una sola línia argumental.
- Relatar accions directes i simples.
En relació al llenguatge:
- Evitar el llenguatge abstracte o simbòlic.
- Ús de paraules habituals, sense infantilismes.
- Ser sistemàtic en la utilització del vocabulari.
Aspectes formals:
- Lletra gran i ben contrastada sobre el fons.
- Tall de línies seguint el ritme natural de la parla.
- Marges i interlineats generosos.
EXEMPLE D’ENUNCIAT D’UN PROBLEMA MATEMÀTIC:
ORIGINAL:
Un hexàgon regular es troba inserit en una circumferència de 6cm de radi. Troba l’àrea del recinte comprès entre les dues figures.
Lectura Fàcil:
Una circumferència té 6cm de radi.
Dins de la circumferència hi ha un hexàgon regular.
Quina àrea hi ha entre la circumferència i l’hexàgon?
Informació extreta de l'Associació Lectura Fàcil. Per més informació http://www.lecturafacil.net/